Veelgestelde vragen.
Alles wat u wilt weten over Friss voor Zonwering
Alles wat u wilt weten over Friss voor Zonwering
Friss voor Zonwering voert zijn werkzaamheden uit in heel Nederland en in Vlaanderen (Nederlandstalig België).
Wij maken altijd een afspraak met u. Deze bevestigen wij per e-mail. U weet dus altijd wanneer wij bij u voor de deur staan. Onze medewerkers dragen herkenbare bedrijfskleding en onze bedrijfsbussen zijn voorzien van herkenbare bedrijfsreclame.
Friss voor Zonwering wil zijn dienstverlening naar uw volle tevredenheid uitvoeren. Daarom is het belangrijk dat uw informatie foutloos bij ons binnenkomt. Uw vrijblijvende offerte vraagt u eenvoudig aan via het gebruiksvriendelijke formulier op onze website. Het telefonisch aanvragen van offertes is helaas niet mogelijk. Natuurlijk leggen wij u graag uit waarom.
Dáárom kunt u uw offerte enkel digitaal aanvragen:
- Omdat u uw informatie zelf invult, verkleinen we de kans op misverstanden en foutieve of incomplete overname van gegevens.
- Ons offertesysteem is onderdeel van een volledig gedigitaliseerd werk- en organisatieproces. Dit zorgt voor een efficiënte manier van werken. Door onze kosten te beperken, kunnen we onze werkzaamheden aanbieden tegen betaalbare prijzen.
- Met de informatie bij uw offerte-aanvraag kunnen we vooraf de situatie zo compleet mogelijk inschatten. Dit voorkomt vragen en onduidelijkheden en zorgt ervoor dat wij u zoveel mogelijk zekerheid kunnen bieden.
Wat als u ons tóch graag telefonisch wilt spreken?
- Als u vragen heeft over uw offerte, bent u van harte welkom om deze aan ons door te geven. Het liefst per e-mail (klantenservice@frissvoorzonwering.nl), maar het kan ook telefonisch via telefoonnummer +31 (0)416 – 56 10 52. U krijgt dan een van onze medewerkers aan de lijn.
- Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09.00 uur tot 16.30 uur en op vrijdag van 09.00 uur tot 13.00 uur. Op feestdagen is Friss voor Zonwering telefonisch niet bereikbaar.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Friss voor Zonwering is onderdeel van Friss Reiniging en zusterbedrijf van Friss Dienstverlening. Wij zijn gevestigd in Waalwijk, Noord-Brabant. Ons bedrijf is opgericht in 1989 door vader en zoon Co en Edwin Mol. Inmiddels maakt ook de derde generatie onderdeel uit van ons team van reinigingsspecialisten.
Wij werken in opdracht van particulieren, horeca en overige bedrijven, overheden en instellingen. Klein begonnen, zijn we inmiddels uitgegroeid tot een bekende aanbieder met een goede reputatie als het gaat om specialistische reinigingsopdrachten – zoals zonweringen, rolluiken, parasols en zonnepanelen – en het technisch schoonmaakonderhoud aan luchtbehandelingsinstallaties. Onze mensen zijn deskundig en gemotiveerd en beschikken over de juiste ervaring, materialen en middelen. Voor het werken op grote hoogte beschikken wij over diverse hoogwerkers.
Benieuwd naar wat we nog meer doen? Dit zijn onze websites:
• Friss voor Softwash
• Friss voor Horeca
• Friss Reiniging
• Friss Dienstverlening
Friss voor Zonwering reinigt markiezen, uitvalschermen, knikarmschermen, rolluiken, parasols en tentdoeken. Ook reinigen wij zonnepanelen.
Nee, wij voeren enkel schoonmaakdienstverlening uit. Het technisch onderhoud aan defecte zonweringen en zonnepanelen laten wij graag over aan gespecialiseerde aanbieders.
Er is geen gemiddelde tijdsduur te bepalen voor de reiniging van uw zonwering of zonnepanelen. Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Zo zijn er diverse typen zonwering. Ook de aard en de ernst van de vervuiling van uw zonwering of zonnepanelen tellen mee. Daarnaast spelen ook de aantallen en de bereikbaarheid een rol.
Aan de hand van uw omschrijving en foto’s kunnen wij een reële inschatting maken van de situatie. Op basis van onze ervaring kunnen wij vervolgens een goede inschatting maken van de benodigde tijd.
Ja, het is noodzakelijk dat u thuis bent tijdens de reiniging van uw zonweringen of zonnepanelen. We weten dan zeker dat we overal toegang toe hebben. Indien noodzakelijk is het fijn als we ter plekke kunnen overleggen.
Bovendien is bij sommige werkzaamheden een klein beetje hulp welkom. We kunnen u bijvoorbeeld vragen om de rolluiken van binnenuit te bedienen, zodat onze medewerker deze vanaf de buitenzijde kan reinigen. Door op deze manier samen te werken, besparen wij u de kosten van een extra Friss-medewerker.
Bij sommige werkzaamheden is een klein beetje hulp welkom. We kunnen u bijvoorbeeld vragen om de rolluiken van binnenuit te bedienen, zodat onze medewerker de lamellen vanaf de buitenzijde kan reinigen. Door op deze manier samen te werken, besparen wij u de kosten van een extra Friss-medewerker.
Meestal is het geen probleem om uw zonweringen of zonnepanelen te reinigen, ook als deze zich bevinden op een plaats die wat moeilijker bereikbaar is. Zoals een locatie op grote hoogte of omdat er sprake is van een tuin, vijver, serre of afdak. Friss voor Zonwering beschikt over eigen hoogwerkers en andere materialen die onbereikbare plaatsen meestal tóch bereikbaar maken.
Om een goede inschatting te kunnen maken, is het fijn als u een of enkele foto’s meestuurt van uw locatie. Deze kunt u tijdens uw aanvraag uploaden in ons systeem. Ook bekijken wij de locatie vooraf via Google Maps.
De medewerkers van Friss voor Zonwering zijn bijzonder ervaren in het reinigen en impregneren van zonweringen en het reinigen van rolluiken en zonnepanelen. Zij beschikken over de juiste middelen en materialen. In onze offerte beschrijven wij zo exact mogelijk welke kwaliteit u van ons mag verwachten als u de behandeling laat uitvoeren door Friss voor Zonwering. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan kijken we samen naar een geschikte oplossing.
Het kan zijn dat u twijfelt over het te behalen eindresultaat. Bijvoorbeeld omdat uw zonwering ernstig vervuild is of omdat deze zich bevindt op een moeilijk bereikbare locatie. Daarom kunt u bij uw (vrijblijvende) offerte-aanvraag enkele situatie-foto’s meesturen. Dat helpt ons om een goede inschatting te maken van het te behalen eindresultaat van de behandeling. In onze offerte omschrijven wij zo nauwkeurig mogelijk het te verwachten eindresultaat. Helder toch?
Hoe wij uw zonwering behandelen, ziet u in onze video. Zoals u ziet, beschikt Friss voor Zonwering over de correcte middelen en materialen, zoals eigen hoogwerkers en volledig ingerichte bedrijfswagens.
Hoe wij uw rolluiken behandelen, ziet u in onze video. Zoals u ziet, beschikt Friss voor Zonwering over de correcte middelen en materialen, zoals eigen hoogwerkers en volledig ingerichte bedrijfswagens.
Het kan zijn dat u vooraf twijfelt over het te behalen eindresultaat. Bijvoorbeeld omdat uw zonwering ernstig vervuild is of omdat deze beschadigd is. In onze offerte omschrijven wij zo exact mogelijk hoe wij daar mee omgaan en wat u van ons wel en niet mag verwachten.
Bij uw (vrijblijvende) offerte-aanvraag vragen we u om enkele situatie-foto’s meesturen. Dat helpt ons om een goede inschatting te maken van het te behalen eindresultaat van de behandeling.
Wanneer wij door de weersomstandigheden onze werkzaamheden niet kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld door veel regen, harde wind of vorst), dan zijn wij helaas genoodzaakt de werkzaamheden uit te stellen. Wij plannen dan een nieuwe datum met u in.
Bij het reinigen van de binnenzijde van rolluiken, verwijderen wij de kap om beide zijden van het rolluik goed te kunnen bereiken. Inbouwrolluiken zijn vaak weggewerkt in een dakkapel of in de gevel. Omdat het rolluik is ingebouwd, kunnen wij de kap van het rolluik niet demonteren en hierdoor de lamellen niet aan de achterzijde/binnenzijde reinigen. Uitzondering zijn inbouwrolluiken met daarachter ramen die naar binnen opengaan. Als wij het inbouwrolluik vanuit de binnenzijde van uw woning kunnen bereiken, kunnen wij deze voor u schoonmaken.
Meer informatie over het reinigen van inbouwrolluiken vindt u op deze pagina.
Als de achterzijde/binnenzijde van het rolluik niet toegankelijk is (inbouwrolluiken), dan zullen onze medewerkers uw rolluik aan de buitenzijde reinigen. Wij zullen dan wel de totale offerteprijs in rekening brengen omdat de tijd hiervoor voor u is gereserveerd.
Op onze informatiepagina over rolluiken staat omschreven hoe u een opbouwrolluik of inbouwrolluik kunt herkennen. Als u twijfelt over wat in uw situatie van toepassing is, dan kunt u bij uw offerte-aanvraag een of enkele foto’s meesturen en een opmerking plaatsen in het desbetreffende invulvak.
Door het doek te impregneren na reiniging, zorgen wij voor een extra bescherming. Deze zorgt ervoor dat nieuwe vervuiling minder snel hecht. Impregneren maakt het doek beter bestand tegen weersinvloeden en geeft het doek vochtafstotende eigenschappen.
Impregneren draagt bij aan de verlenging van de levensduur en houdt het doek langer mooi. De duur van de impregneerbescherming is afhankelijk van het gebruik van uw zonneschermen, markiezen, parasols of tentdoeken en de weersomstandigheden.
Uw vrijblijvende offerte vraagt u gemakkelijk aan via deze website. Gemiddeld ontvangt u binnen 1 werkdag een reactie.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Voor een accurate offerte hebben wij informatie nodig zoals het type zonwering, de afmetingen en het aantal. Het aanvraagformulier op deze website loodst u daar stap voor stap doorheen.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Het bestelproces werkt als volgt:
- U vraagt een vrijblijvende offerte aan via het formulier op deze website
- U ontvangt uw offerte per e-mail (gemiddelde respons binnen 1 werkdag)
- U keurt de offerte goed met een klik op onze acceptatielink in de e-mail.
- Na uw goedkeuring van de offerte ontvangt u binnen 3 dagen per mail een datumvoorstel
- U accepteert deze datum (of maakt gebruik van de wijzigingsoptie)
- Na uw acceptatie plannen wij de werkzaamheden definitief in en voeren wij de werkzaamheden op de afgesproken datum uit
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Zo gaat het wijzigen van de reinigingsdatum of het annuleren van uw afspraak:
- Tot 3 dagen voor de afspraak kunt u de ingeplande reinigingsdatum nog wijzigen. Dat doet u via de bevestigingsmail die u van ons ontving.
- Indien de opdracht 48 uur van tevoren wordt afgezegd dan brengen wij 25% van het factuurbedrag in rekening
- Indien de opdracht 24 uur van tevoren wordt afgezegd dan brengen wij 50% van het factuurbedrag in rekening
U kunt vooraf betalen per bank, per pin, via iDeal, of contant direct na de werkzaamheden.
Als u uw offerte aanvraagt als particuliere klant, dan zijn de offerteprijzen inclusief 21% btw.
Na uitvoering van onze werkzaamheden ontvangt u de factuur per e-mail. Hierop is ook het btw-bedrag vermeld.
Friss voor Zonwering beschikt over eigen hoogwerkers en andere materialen die onbereikbare plaatsen meestal tóch bereikbaar maken. Meestal is het geen probleem om uw zonweringen of zonnepanelen te reinigen, ook als deze zich bevinden op grote hoogte.
Als wij aan de hand van uw aanvraag vaststellen dat een hoogwerker moet worden ingezet, dan zullen wij dit altijd aangeven in onze offerte. De prijs in de offerte is een totaalprijs. U wordt dus niet opgezadeld met onverwachte extra kosten.
Ook in dit soort situaties willen wij natuurlijk een goede inschatting maken. Het is daarom fijn als u een of enkele foto’s meestuurt. Deze kunt u tijdens uw aanvraag uploaden in ons systeem. Ook bekijken wij de locatie vooraf via Google Maps.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Al onze offertes zijn inclusief voorbereiding, planning, voorrijkosten, middelen en materialen. Indien nodig is ook het gebruik van een hoogwerker opgenomen. De genoemde offerteprijs is de prijs die wij aan u factureren. Zonder verborgen of onverwachte kosten dus.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Uw aanvraag ontvangen wij via het offerte-formulier. Daarin heeft u de belangrijkste gegevens ingevuld, zoals de aantallen, de afmetingen en op welke verdieping zich de zonweringen of rolluiken bevinden.
De aantallen zijn natuurlijk gemakkelijk te bepalen. Ook het doorgeven van de verdieping waarop de rolluiken, zonwering en zonnepanelen zich bevinden, is voor iedereen goed te doen. Met het doorgeven van de afmetingen gaat dat soms wat lastiger. Uw opgave hoeft daarom niet tot op de centimeter nauwkeurig. Deze mogen bij benadering zijn. Wij houden een marge in de maatvoering aan van maximaal 15%.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Zakelijke opdrachten factureren wij na uitvoering van de werkzaamheden. De factuur dient voldaan te worden uiterlijk 14 dagen na factuurdatum.
Als u uw offerte aanvraagt als zakelijke opdrachtgever, dan zijn de offerteprijzen exclusief 21% btw. Dit staat uiteraard ook duidelijk vermeld in de offerte en op de factuur.
Bij het aanvragen van uw offerte, kunt u aangeven of het factuuradres afwijkt van het werkadres. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als u een dienst aanvraagt namens iemand anders of wanneer de opdrachtgever niet degene is die de factuur ontvangt.
Ook kan het voorkomen dat u de factuur niet op uw eigen e-mailadres wilt ontvangen. Ook dit kunt u aangeven.
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonwering >
Klik hier voor de offerte-aanvraag voor de reiniging van zonnepanelen >
Wij hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor onze werkzaamheden. Indien u vragen heeft over onze aansprakelijkheid, verwijzen wij u naar de bepalingen in onze leveringsvoorwaarden. Deze vindt u onderaan deze website.
U mag van ons verwachten dat wij onze werkzaamheden professioneel en met aandacht uitvoeren. Ook u als opdrachtgever hebt daarbij bepaalde verantwoordelijkheden. Aanvullende voorwaarden en aanwijzingen vindt u bovendien altijd in onze offerte. Daarin is omschreven welke specifieke uitsluitingen en aandachtspunten gelden voor uw type zonwering, rolluiken of zonnepanelen. Lees deze goed door voordat u akkoord geeft.
Denk dan bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) aan:
- schade die ontstaat door ouderdom of achterstallig onderhoud
- schade die ontstaat door slechte afdichtingen van motoren, bedradingen en behuizingen van rolluiken en zonweringen
- schade die ontstaat doordat tuinmeubilair, heaters, tuindecoratie en andere accessoires in de directe omgeving van onze werkzaamheden niet zijn weggehaald.
Een klacht is natuurlijk niet fijn. Daarom doet Friss voor Zonwering er alles aan om onze dienstverlening naar uw tevredenheid uit te voeren.
- U kunt uw klacht per e-mail doorgeven via klantenservice@frissvoorzonwering.nl. Vermeld s.v.p. duidelijk uw naam, adres en andere contactgegevens.
- U kunt uw klacht ook telefonisch doorgeven via ons telefoonnummer +31 (0)416 – 56 10 52. Ook in dat geval verzoeken wij u vriendelijk om uw klacht per e-mail te bevestigen via klantenservice@frissvoorzonwering.nl met vermelding van uw naam, adres en andere contactgegevens.
Gemiddeld ontvangt u binnen 2 werkdagen een reactie op uw klacht. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bericht van ons met een oplossing.
Friss voor Zonwering kan helaas geen enkele aansprakelijkheid nemen voor een defect aan de motor van een rolluik na onze reiniging. Het reinigen van uw elektrische rolluik is dan ook op uw verantwoordelijkheid.
Hiervoor zijn diverse redenen:
- De gemiddelde levensduur van de motor van uw elektrische rolluik is in de praktijk vaak 10 tot 15 jaar en is afhankelijk van het gebruik. Wij kunnen niet bepalen hoe oud deze motor is en in welke staat deze verkeert.
- Wij weten nooit wie het rolluik heeft gemonteerd, hoe de montage is uitgevoerd en of dit aanleiding geeft tot storingen of defecten. Is bijvoorbeeld alle elektriciteit vakkundig aangelegd en weggewerkt, is de motor goed weggewerkt en kan er geen water bij de motor komen?
- Wij kunnen niet in de motor of installatie kijken. Het is dus helaas niet mogelijk om vooraf of achteraf conclusies te trekken over de technische staat daarvan.